perjantai 27. syyskuuta 2019

ʏʀɪᴛɪɴ ᴘᴀɴᴏꜱᴛᴀᴀ ᴋʏɴꜱɪɪɴ. ɴᴇᴠÖ Öɢᴇᴇɴ


Tässä on mun ratchet ass kynnet.

Oon nyt jo aika monta vuotta viettänyt ikuista kynsienkasvatusprojektia. Mun mielestä pitkät kynnet on sievät, saa sormet näyttämään vähemmän nakeilta, ja muutenkin tälleen cis-naisena koen ne sellasena kivana tyylillisenä juttuna. Jos oisin tehty rahasta, kävisin takuulla laitatuttamassa kynnet joka kuukausi.

Aika harvoin lakkaan kynsiä itse, koska se on aina ihan hirveä shithow. Menee n. minuutti lakkaamisesta ja ne on aina jo pilalla. Tai viimestään lakkaamisesta seuraavana aamuna. Jos hurjastelen ja päädyn jonkun lakan kynsiini sotkemaan, niin yleensä se on mustaa, kirkkaan punaista, tai sit käytän vaan kirkasta top coat -lakkaa.

Kuten tosta ylläolevasta kuvasta näkyy, niin aika heikolla hapella mennään. Ensinnäkin kyseenalaistan tota mun dusty red värivalintaa. Heti kun olin saanut noi kynnet valmiiksi, niin mietin välittömästi että ois pitänyt laittaa vaan sitä mustaa. Miks aina pitää hamstrata kivansävyisiä kynsilakkoja vaikka tiedän, että en tykkää niistä mun sormissa? Niin typerää. Ja osa lakoista on myös hemaisevasti lähtenyt joko kokonaan pois (peukalot), tai osittain kynsien kärjistä. SuperwAu mikä look!!

Samaten oon just se jonka suusta kuulee todella usein että "voi viddu mulla katkes kynsi."
Tän kuvan ottohetkellä mulla oli tuo oikean käden pikkurillin kärki katki, ja samaten kummankin käden keskisormien kynnet katki, jotka olinkin sit piilottanut ihan rehellisesti tekokynsillä.

Tekokynnet on mulle aika vierasta maaperää, mutta halusin kokeilla ton jatkuvan kynsienkateamisongelman takia. Ei nimittäin millään tekis mieli ikinä leikata kaikkia pitkiä kynsiä pois vaan jonkun yhen luuserikynnen takia. Mutta epätasaisuus taas on sit ruman näköistä. Tulipa siis testattua nuo muovihelyt. Nuo oli ihan kivat, vaikka ei värimaailmaltaan menneetkään noihin mun turvaväreihin.

Mutta joo. Jotain oli siis joka tapauksessa tehtävä. Ja tähän päädyttiin:


Ah, tuttu ja turvallinen musta. (Sikahyvä idis btw kuvata mustaa taustaa vasten mustaa kynttä. ":)" Oh well.) Ja reunallahan tässä selvästi eletään, kun on ihan tollasta kullanhohtoista glitterilakkaakin menty sekottelemaan pakkaan. Säilytin myös nuo muovikynnet, kun ne oli niin mukavasti sormissa pysyneet, niin miksipä raatelemaan rikki toimivaa? Tässä ois aikalailla mun estetiikkaa noudattava kokonaisuus mihin kotona pystyn.  Ja nää kynnet oli kyllä oikeesti ihan tosi kivat sen n. 2 sekuntia mitä ne kesti! Seuraavana aamuna ne oli jo taas aivan fucked. 

Pitäis ostaa laadukkaampia kynsilakkoja, mutta kun tää lakkausinnostus iskee muhun niin harvoin, että en oikeestaan ikinä koe sitä järkevänä sijoituksena - vaikka oiskin vaan ne hurjat 3 eri väriä mitä pitäis ostaa vähän kalliimmalla, ku parilla eurolla. Nää lakat mitä käytin, on essencen geelilakkoja. Ne levittyi ihan mukavasti ja oli pigmenttisiä. Kesto nyt oli mitä oli. Voi tosin olla, että jos tekis vaikkapa jotain siistiä toimistötyötä niin pysyis paremmin kuosissa. Ohan se nyt nimittäin aika selvä, että saa olla aika stydit kynsilakat, kun tekee paljon käsillään, ja vieläpä märkätyötä. 

Toki pesupaikalla vois käyttää hanskoja, mutta mun mielestä siihen pesuun saa paremman tuntuman ihan paljailla sormilla. (Voimakkaat kemikaalikäsittelyt sit tietty erikseen, ja niissä aina hanskat.) Tuntee, että milloin se hius alkaa olla puhdas. Vaikka ajan kysymyshän se on, että milloin noille pesutuotteille allergisoituu, ja joutuu pakostakin alkaa käyttämään pelkässä hiustenpesussakin hanskoja. Mutta sepä on sen ajan murhe.

Mulla oli tarkoituksena ottaa seurantakuvia näiden kynsien elinkaaresta, mutta se oli niin pirun lyhyt että ei kerennyt kuvaamaan. :--D 

Puhuin ihan vasta yhdelle kaverille siitä, että mitä enemmän kiinnitän huomiota mun kynsiin ja yritän panostaa, niin sitä nopeemmin ne katkee ja voi huonosti. 


In conclusion: ulkoistan mielelläni nää asiat ammattilaiselle sit kun on rahaa. Ei oo wörtti ite nähdä vaivaa ja kuluttaa aikaa kun lopputulos on niin nopee ja häilyvä. Ja meanwhile jatkan sit vaan tätä loputonta kasvattelusessaria, että voin tökkiä kaikkia silimään mun metrin mittasilla kynsillä. Prkl.

t. 𝓀𝓎𝓃𝓈𝒾_𝑒𝓍𝓅𝑒𝓇𝓉𝓉𝒾_𝑜𝑜𝓃𝒶


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti